ettagluttarna

torsdag 29 september 2011

Torsdag 29 sept

I dag har vi skrivit sagor på datorn. Vi började med att titta på en bild av Gubben Pettson och katten Findus. Alla fick säga något om bilden. Då är det viktigt att lyssna på varandra.
Sedan skulle vi skriva om vad som skulle hända om vi fick vara en dag i Pettsons verkstad.
Några har hunnit klart dom andra ska fortsätta i morgon.
Hos Derek har vi lekt Kinesiska muren då ska man vara två och två sen ska man springa och ta västar eller band. Det är två som vaktar banden. Om man blir tagen får man lägga tillbaka bandet/västen.
Vi har sett en kort film som handlade om en lönn.
I matsalen fick vi gulaschsoppa och mjuk smörgås med ost.

2 kommentarer:

  1. Hej!
    Vad myke saker ni jör jag vill vara med.
    jag kommer inte till er för än på måndag för jag har 38,6 i feber.
    jag saknar er !!!

    hej och tack tennisrack Alicia

    SvaraRadera
  2. Oj oj oj är alla sjuka i er klass? Oskar har också feber och en otäck hosta. Han hostar så han kräks så han kommer förhoppningsvis på måndag han också. Så denna vecka har bestått av filmtajm och bloggläsning för han och hans mamma. Oskar vill bara bli bättre så han kan öva på det ni gjort denna vecka fast hemma tur att bloggen finns.
    Vi har kollat på Chihuahua i Beverly Hills guud va kul den var. Så nu har Oskars mamma beställt tvåan också. Barnslig som jag är:=)
    Kramar från Oskar och mamma Petra

    SvaraRadera