ettagluttarna

onsdag 21 september 2011

Onsdag 21 sept

I dag har vi jobbat med tiokompisarna. Om man kan dom ordentligt blir det lättare sen när man ska räkna större tal.
I dag kom Mini med O-ord i sin väska. På engelskan tränade vi på en ramsa den ska ni snart få höra hemma. Sedan fick vi egna engelskböcker att jobba i.
På bilden har vi gjort en orm. Man skulle göra varsin del Lena ska sätta ihop den så tar vi en bild.
Vi har lekt en lek som heter Svarta ormens svans.
I morgon ska Helena vara hos oss igen.
I matsalen fick vi Pyttipanna.

9 kommentarer:

  1. Det ser jag fram emot att få höra en ramsa på engelska, tänk att ni är så bra.
    Hoppas ni kan sitta stil hela torsdagen nu mina små rara juveler när Helena är er vikarie.
    Kram och lycka till.
    Oskars mamma Petra

    SvaraRadera
  2. Hej på er!

    Den engelska ramsan blir spännande att lyssna på. Vad duktiga ni är som redan pratar engelska. En bild på ormen vill jag också få när den bli klar!

    Hälsningar Anna, Alvas mamma

    SvaraRadera
  3. Tiokompisar är ju bra att lära sig, vi har faktist en bok hemma som handlar om det. Den handlar om en räknemästare som heter Numbert och han reser till pyramiderna. Ramsan fick jag höra nu i kväll. Men Hugo kom bara ihåg 1 och 2...
    så nu är jag så nyfiken. Vad kom sedan ???

    Kram på er
    från Kristin, Hugos mamma

    SvaraRadera
  4. Hej på er!

    Vi tycker också att det ska bli kul att höra ramsan, vi har fått höra en del. Den verkar vara lite klurig att komma ihåg!

    Hälsningar Anette & Emil. Isaks mamma och storebror

    SvaraRadera
  5. Hej alla Förstaklassare!

    Vad mycket ni har hunnit lära er på bara några veckor! Det var jättekul att höra ramsan. Den har jag aldrig hört förut. Ska bli jättespännade att få se hur ormen ser ut.
    Ha en bra fredag i skolan!

    Kram till er från Lena (Fridas mamma)

    SvaraRadera
  6. Hej på er.
    Har ni det bra i solskenet?
    Ska bli kul att se vad ni får med er för läxa hem idag.
    Solkramar från Oskars mamma Petra

    SvaraRadera
  7. Det gick bra igår vi satt stilla och Helena behövde inte vara sträng alls. Vi kom inte in och kunde blogga idag det funkade inte så vi får vänta till på måndag tyvärr. Då blir det mycket roligt att skriva om.

    Hälsnningar Förstaklassarna

    SvaraRadera
  8. Hej på er hoppas att ni har haft en trevlig helg allihopa för det har vi haft. Idag får ni jobba på och ha en riktigt bra dag. Kramar Linda oscars mamma

    SvaraRadera
  9. Hej
    jag har feber så jag kunde inte skika en kommentar tidigare.jag fick feber i fredas!.
    så jag kommer inte idag.

    hälsningar Alicia

    SvaraRadera