ettagluttarna

måndag 12 september 2011

Måndag 12 sept

Vi har bytt bakgrundsbild. Alla tyckte inte att den var fin men på fredag ska vi byta igen.
I dag har vi varit i skogen. Där byggde vi ettor av kottar. Vi skulle hämta något som var tunnt, något som var tunnare och något som var tunnast.
Vi gjorde tabellerna till talen 8,9 och 10. Det är bra om man vet på hur många olika sätt man kan dela på dom.
I morse jobbade vi med vår Aa ordlista.
I matsalen serverades korv och mos.
Några flickor berättade en spökhistoria för oss. Den hette"Två rosa händer".

7 kommentarer:

  1. Hoppas att ni slapp undan regnet när ni var i skogen! Vad hittade ni som var tunt, tunnare och tunnast? Max berättade spökhistorien för oss här hemma, får se om vi kan sova i natt!

    Ha en bra dag!

    Annalena

    SvaraRadera
  2. Hej på er mina kompisar.
    Jag har varit på sjukhuset i dag har ont i mitt öra. Doktorn kollade i mitt öra det är inflammerat och så har jag fått en finne i örat.
    Hoppas ni har det bra kommer tillbaks så fort jag är frisk.
    Kram Oskar Axelsson

    SvaraRadera
  3. Hej alla kompisar får tyvärr stanna hemma imorgon också.Hoppas vi syns på onsdag.
    Hälsningar Fabian

    SvaraRadera
  4. Det var en jättefin bakgrund tycker jag! Det blir svårt att hitta någon snyggare.

    Hälsningar Alvas mamma Anna

    SvaraRadera
  5. Oj vilken fin bakrund!!
    Tråkigt för alla er som är sjuka, ni får krya på er. Blev nyfiken på spökhistorian hoppas Hugo kan berätta den för mig imorgon.

    Mvh Kristin

    SvaraRadera
  6. Bakgrunder kan vara svåra ibland. Jag tycker att det blev lite rörigt att läsa med den. Hoppas spökhistorien inte var för läskig.

    Rektorn

    SvaraRadera
  7. Vi hittade lite olika saker som var tunn,tunnare och tunnast. Detkunde vara t ex små pinnar, löv, mossa eller stenar. Vi hittade tom en vante som var tunn.
    Stackars dig Oskar det gör ont att ha finnar i örat. Fick du någon medicin ?
    Hoppas både du och Fabian kryar på er så att ni snart kan komma tillbaka. Vi saknar er.
    På fredag ska vi byta bakgrund då ska vi se om vi hittar någon som blir enfärgad bakom texten.

    Förstaklassarna

    SvaraRadera