ettagluttarna

torsdag 2 februari 2012

torsdag 2 feb

I går hade vi inte tid att blogga men vi kan meddela att vi hade en bra dag i skidspåret =)
På matten i går mätte vi våra gosedjur och skrev och lade in bilder på dom.
I dag har vi jobbat i matteboken, då fick gosedjuren vara med och titta på.
Sedan kom Mini med en ny bokstav, han var lite vimsig idag för han glömde att vi redan gjort Ö. Men det ordnade sig och det blev Gg istället.
På idrotten var det hinderbana och så fick man öva på att hoppa hopprep. I hinderbanan var det en repstege, man skulle klättra högt och hoppa ner. Det var läskigt !
Sist idag har alla gjort varsit eget bokmärke.
Till lunch serverades kycklingsoppa och mjukt bröd med ost.

3 kommentarer:

  1. Hej!

    Vet ni att i dag har jag varit med om något häftigt! Jag kom in i ett klassrum där det var en massa elever. Och vet ni vad jag upptäckte?? Jo att det var helt tyst och alla satt på sina platser och läste varsin bok. Det var häftigt att se! Som ni säkert kommmer ihåg så var det ju i erat klassrum jag kom in så jag tänkte bara skriva och berätta att jag tycker att ni var jätteduktiga.

    Hälsn. Maria

    SvaraRadera