ettagluttarna

onsdag 23 november 2011

onsdag 23 nov

I dag har vi pratat om den Gyllene regeln. "Som jag vill att andra ska vara mot mig, så ska jag vara mot andra." På Åsenskolan ska vi nu jobba särskilt mycket med språket -inte svära eller säga andra fula ord.
Tänka på att prata snällt till varandra. Vi ska tänka på hur vi gör när vi går i korridorerna, då ska man inte springa. Vi ska hjälpas åt att vara rädda om vår skola och hålla ordning på sakerna.
På svenskan jobbade vi med punkt, utropstecken och frågetecken.
Mini var på semester i Turkiet så han kom inte idag.
När vi hade bild gjorde vi adventsstjärnor, vi får ta hem dom på fredag.
 Så här fina blev våra stjärnor.
Här är Gap Olga(utropstecken), Pelle Nyfiken(frågetecken) Kalle Stopp(punkt)
I matsalen var det Korv, potatis och vita bönor. Som tur var för en del var det ingen pepparrotssås.

4 kommentarer:

  1. Hej! Det är Isac som kollar på eran blogg.

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Det snöar inte idag heller suck.


    Hälsningar Frida.

    SvaraRadera
  3. Vi tycker också att det är synd att det inte snöar. Vi vill ha lite julstämning nu !
    Vad kul att du tittar in på vår blogg Isac =)

    Förstaklassarna B)

    SvaraRadera
  4. Hej!
    Jag har kommitfram resan gick bra. Jag har snorklat och sett massor av fiskar annars busar jag mest hela dagen i solen med alla mina kusiner! Ha en bra dag!
    Max

    SvaraRadera